Powered By Blogger

środa, 14 lutego 2018

WBP: to nie był Kosmos-1122!



Szanowni Koledzy!

- dzięki wielkie za Wasze opinie. Co do mnie, to jednak pozostanę przy swoim i przy hipotezie, że było to coś innego niż bolid czy kosmiczny złom. Uranos i Hades podali, że mógłby to być fragment rakiety nośnej Sojuz-U, która w dniu 17.VIII.1979 roku, o godzinie 07:45 GMT wyniosła na orbitę satelitę Kosmos-1122 oznaczony jako obiekt 1979-075A. Sprawdziłem informację w katalogach NASA i rzeczywiście – satelita ten wystartował z Pliesiecka, miał masę 5,5 tony i został wyniesiony na LEO o elementach: perigeum = 218 km, apogeum = 260 km i nachyleniu orbity wynoszącym 81,4°. Satelita ten spadł w atmosferę i spłonął w dniu 30.VIII.1979 roku, a zatem w 10 dni po obserwacji WBP. Hades podaje, że mógłby to być III stopień rakiety nośnej Sojuz-U, który wpadł w atmosferę i spłonął. Owszem, ale wydarzenie to miało miejsce w nocy 19/20.VIII.1979 roku, a zatem co najmniej na 20 godzin przed spektaklem z udziałem WBP, który miał miejsce w dniu 20 sierpnia o godzinie 20:35 CEST! To raz.

Stacja kosmiczna Mir wpada do Pacyfiku...


...a tak wyglądała katastrofa promu kosmicznego Columbia (STS-107)

Po drugie: sam obraz zjawiska przypomina mi spadek stacji orbitalnej Mir czy wahadłowca Columbia, a nie pojedynczego stopnia rakiety nośnej, ergo musiał to być obiekt o wiele bardziej masywny od pustego członu napędowego. I tutaj pod tym względem jestem w stanie zgodzić się z  Uranosem, że mógł to być jakiś bardzo stary obiekt kosmiczny kręcący się wokół Słońca wraz z Perseidami. Być może przeszła nam koło nosa unikalna okazja spotkania ze statkiem kosmicznym czy kosmiczną stacją należącą do Obcych albo… Atlantydów? Kto wie? 



Opinie z KKK

Nad naszymi głowami na orbicie Ziemi lata tyle cudactw z czasów gdy Hameryka ścigała się z Rosją, które z nich więcej i lepszej broni wyniesie w kosmos. A jak mówią co się wzniosło, prędzej czy później spaść musi. Ten rysunek mi osobiście wygląda na spadek wyrzutni bombek, nie koniecznie choinkowych, która spadając bombki te gubiła. Cztery lata temu obserwowałem spadek, myślałem meteoryt. Poleciał w stronę Płocka, "jak pizdło " nisko nad horyzontem to aż światło przygasło. Kilka minut później przeleciały tym torem dwa wojskowe myśliwce. W wiadomościach była cisza, pisałem do obserwatorów komet, też niczego nie zanotowali. Te cuda już spadają...(Adam Janiszewski)