Powered By Blogger

niedziela, 30 lipca 2017

DD Jordanów 20170730: Samolot czy UFO?



Ten incydent miał miejsce w Jordanowie, w niedzielę 30.VII.2017 roku. Szliśmy właśnie na grzyby wzdłuż ulicy Mickiewicza, kiedy zauważyłem na niebie nad SW horyzontem przesuwającą się biały punkt, który poruszał się z południowego-zachodu na północny-wschód.
- E, to samolot – myślę.
Ale nie, domniemany samolot nie zostawia za sobą smugi.
- Pewnie jest gruba warstwa ciepłego i suchego powietrza – mówię do towarzyszącej mi żony – i dlatego nie ma smugi...
I w tej chwili domniemany samolot po prostu… znika.
- UFO czy jaka cholera? – myślimy, ale chwilowo zostawiamy ten problem, bo grzybasy czekają

A oto metryczka tej obserwacji:

TYP INCYDENTU: DD
MIEJSCE: Jordanów, ul. Mickiewicza na początku Bystrzańskiego Dział
– N 49°38’46,23” – E 019°48’09,53”, 491 m n.p.m.
DATA: 30.VII.2017 r.
CZAS: ok. 07:05 CEST/05:05 GMT
CZAS TRWANIA: ok. 3-5 sek.
ILOŚĆ OBIEKTÓW: 1
ŚWIADKOWIE: 2 osoby
ZDJĘCIA: nie było
PRAWDOPODOBNE WYJAŚNIENIE: nie ma.

Warunki pogodowe były następujące:

TEMPERATURA POWIETRZA: +12°C
WILGOTNOŚĆ POWIETRZA: 70%
WIATR: bezwietrznie
CIŚNIENIE ATMOSFERYCZNE: 1017 hPa
ZACHMURZENIE: 0,0
WIDZIALNOŚĆ: nieograniczona/CAVU

Początkowo sądziliśmy, że to samolot, ale ten obiekt znikł bez śladu w powietrzu. Potem w trakcie grzybobrania wielokrotnie widzieliśmy przelatujące nad nami samoloty, które lecąc na różnych wysokościach nie zostawiały smug kondensacyjnych, ale za to mogliśmy słyszeć odgłos pracy ich silników. Obiekt ten znajdował się na azymucie ok. 225° i na wysokości ok. 15° nad widocznym horyzontem. Czas trwania obserwacji wynosił maksymalnie 5 sekund. Nie zaobserwowano żadnych dodatkowych efektów audio i wizualnych.


Być może był to jakiś meteor, który spalił się w atmosferze, ale w takim przypadku obiekt byłby o wiele jaśniejszy i świeciłby własnym światłem, a nie światłem odbity. Poza tym gdyby to był samolot, to byłby on srebrzysty albo białosrebrzysty, lub (zważywszy położenie słońca) ciemniejszy na jasnym tle nieba… Inne wyjaśnienie nie przychodzi mi do głowy. 



Komentarze Czytelników


Robert,    

Jestem pewien , że był to samolot , który zwyczajnie zmienił kurs i przestał odbijać światło od swojej powierzchni. Często obserwuję samoloty startujące i podchodzące do lądowania na lotnisku w Pyrzowicach. Punkt obserwacji Zabrze Rokitnica, odległość w linii prostej 23 km. Im większy pułap i mniejszy obiekt tym łatwiej stracić go z oczu (Henryk)

Robercie,
- najpierw spojrzałem na zdjęcie i zastanawiałem się, kto znowu robi nas w balona takim czymś... jednak po chwili doczytałem, że zdjęcia nie było, zatem jest to fotomontaż, acz z jasnej strony Mocy.
Trzymając się terminologii, owszem, jest to UFO. Podobnie skoczki mojej matki.
Ponadto, dziś dowiedziałem się, że jeden facet często widuje dziwne obiekty koło wioski w pobliżu Wielunia, na trasie na Sieradz. Pewnie jest mocno nastawiony w tym temacie, albo mój rozmówca takowym jest, jednak przekazuje, że jakiś czas temu urodziło się w tej wsi dziecko, które ma typowe cechy hybrydy, (przekazuję tylko to, co mi powiedziano). Traktuję tę relację jako trudną do potwierdzenia, ale spróbuję się czegoś więcej dowiedzieć.
Pozdrawiam 😊 (Smok Ogniotrwały)